Wednesday, July 29, 2009

aku nak mati..

tarikh : 28 julai 2009
mase : 6.30am
tempat : depan masjid


pada pagi semalam..aku begitu terangsang untuk menaiki bas ke kuala pahang demi meraikan hari pertama pelajar fakulti kejuruteraan mekanikal universiti malaysia pahang belajar di sana..

aku begitu gembira dengan permulaan hari baru ini..hatiku sudah tidak tertahan lagi dengan masalah2 yang melanda ump sejak kebelakangan ini..

siap je mandi dan solat..aku bergegas untuk menaiki bas..panjang langkah ku melangkah agar ku semapt tiba pada waktu yang dijanjikan..

ku lihat beberapa buah bas sedang tersusun rapi di depan perkarangan masjid..bas pertama hampir penuh..bersama rakan2 ku susun langkah untuk mengambil tempat..ku lihat..

penuh..

hanya bahagian belakang saja yang kosong..sbb malas untuk mengundur langkah lagi maka kami mengambil keputusan untuk duduk di situ..

selang lima minit kemudian..ku lihat rata2 manusia dalam bas itu sudah tido..baik yang melayu cina atau india..ku xdapat melelapkan mata kerna otak ku sudah merawang ke kuala pahang..

"macam mane agaknye tempat tu",hati ku berbisik..

setengah jam kemudian,

mataku sudah terasa lali..pening dengan keadaan bas..

tiba2..
bas terhoyong - hayang..driver memecut laju walaupun keadaan jalan yang sesak..di ambil pula selekoh dengan halaju malar yang tinggi..hampir sume pelajar yang lena tersedar..

dalam hati aku da kutuk2 da..ingat ni track drift ke..bawak laju gler..tau la awak tu hebat..
nak pikat pompuan bukan macam tu caranye..

tibe2 sekali lagi..
asap hitam mula menyelubungi aku..
bukan aku pengamal ilmu hitam..tp ade asap kua dari rekahan besi di belakang seat aku..kami yang kat belakang ni terbatuk2..tekak rase perit..carbon monoksida tu..mau x bahaya..

aku xtahan..aku bangun nak pegi gtaw..tp sebab terlampau jauh dari driver tu..di tambah lagi dengan jalan yang bengkang bengkok yang menyebabkan bas goyang2..aku suh member aku yang kat depan hentikan bas..

kami sume kua dari bas..ke tepi jalan..driver tu wat2 macho lak..phtu ade lecturer ump lalu dan berhenti kat situ..selang beberapa minit..

kami nak meneruskan perjalanan jgak ke kampus tetap kami..mase aku nek tangga dy tanye,

"eh, lecturer ke tu?nape xgtaw, aku bawak bas laju tadi, konfem esok kena bhenti keje"

padan muke ko setannn..hahaha..

duk kat seat balik..tutup hidung ngn baju..asap stil kua..byk..sampai pening aku..
tekak sakit gler..dalam hati aku duk doa moga panjang umo..aku muda ag tapi mati x ikut umo..
selawat2 sikit bagi tenang kan hati..haha

kalu ade kes pelajar ump mati satu bas x lame ag..aku rase bas tu ah..

bas zaman hang tuah rase nye tu..cermin retak menanti belah..condition xelok..
xde orang yang check ke weii..agak2 la..


p/s: 1&2 ogos 2009 ni aku ke Melaka..agak takut untuk ke sana..korang faham2 jela..banyak kes virus babi tu kat sana..andai kata bala itu menimpaku..aku mintak korang sume maafkan segala dosa2 aku..mintak halal segalanye..peace..

5 comments:

sciatic said...

haiyo..
ape la driver bus tuh..'
wat report jerp..
huhu
hm nk g melaka??
org kat sne sume kne kuarantin,brani ke nk g??
huhu

mr ridhi said...

da xnampak muke dy..
kne buang da kot..
haha..
emm..tkut gak..
tp nk wat camne..
kne jadi wakil untuk negri pahang..
hanya doa menjadi benteng..
korang sume doakan aku selamat k..

mr ridhi said...

da xnampak muke dy..
kne buang da kot..
haha..
emm..tkut gak..
tp nk wat camne..
kne jadi wakil untuk negri pahang..
hanya doa menjadi benteng..
korang sume doakan aku selamat k..

♥.misz luna.™ said...

hati2 la g mlk ok..

ump pn dh x slmt gak dh..



bgus la die kne buang..
bwk laju x ingt dunia

mr ridhi said...

ntah..
dgr cite da ade stdent kne kuarantin..
cian kat dy..
harap2 dy ok..
aku xnk cuti..